Sayfalar

6 Mart 2017 Pazartesi

Spa Keyfi :/

Hafta sonu Spa keyfindeydim 😂. Böyle yazınca da pek bir havalı oluyormuş en azından yazan için 😎. Ben böyle ayda mutlaka keyif sürerim demeyi isterdim gerçekten. Doğum günüm için bir sürpriz olarak gittim oldukça keyifli ama bazı yönlerden de sinir bozucuydu diyebilirim. Keyif kısmını herkes tahmin eder ama Spa keyfi neden sinir bozucu olsun ki? 


Kural tanımamazlık dediğimiz şey tam da bu noktada işin içine giriyor. Şimdi siz oraya böyle azıcık dinleneyim, stres, sıkıntı kalmasın diye gidiyorsunuz ya muhtemelen herkesin stres atma yöntemi birbirinden farklı. Benim anlamadığım daha doğrusu katlanamadığım insanların hala daha toplu halde kullanılan yerlerdeki o buralar benim için var tavrı 😠.

Sanılanın aksine kurallar çiğnenmek için değil uymak içindir. Hemen örneklerle taçlandırayım bu yazdığımı.  Spa için gittiğim yerde saunaya girince hemen sağda sobası var ve üzerinde kocaman “sobanın üzerine tasla su dökmeyiniz” yazıyor. Bunun anlaşılmaz bir yazı olduğunu düşünmüyorum hatta ileri gidip okuma öğrenmiş herkesin bunu anlayabileceğini söyleyebilirim. Peki ben orada dinlenirken sıklıkla ne oldu hadi tahmin edin? Biri girdi içeri ve ilk yaptığı su dökmek oldu, sonra biri daha girdi o da aynısını yaptı. Herkes benim gibi midir bilmiyorum ama o an ben beynimi boşaltmaya çalışma işlemini bırakıp neden orada yazılana uymuyorlar diye düşünmeye başlıyorum. Bu kadarla bitti mi bitmedi. Spa dediğimiz şey özünde sessizlik ve biraz kendi kendine kalmayı da barındırıyor bence, zaten girişte de kocaman “Spa alanına giriyorsunuz, lütfen sessiz olun yazıyor”. Ama içerisi hamam gibi. Hamam kültürünün bana uygun olmadığını düşünmekle birlikte kendi içindeki dinamiğe saygım var J Ama en nihayetinde ben tercih etmem. İçeriye çocukla gelenler var, onu geçtim jakuziyi çocuk havuzu olarak kullananlar var, bunlardan şikayet eden ama kendi aralarında son ses dedikodu yapanlar var, burası klor kokuyor ya da sıcak diye kapıyı açık bırakanlar var misal.

Bu yazdığım sadece birkaç saatlik anda yaşananlar elbette gün içinde, haftalar içinde inanılmaz çok karşılaşıyorum hepimiz karşılaşıyoruz. Komşularımızın olur olmaz saatlerdeki sesleri, trafikte saçma sapan hareketler, sinemada tiyatroda konuşmalar, toplu taşıma araçlarının (bakın ismini veren ne güzel demiş TOPLU TAŞIMA) içinde gereklilik dışı ve saatler süren telefon sohbetleri vs. Bakıldığında tüm kurallara uyuyor muyum bilmiyorum ama bildiğim başka birini rahatsız etmemek için gerçekten çok çaba sarf ediyorum. Hatta hatta birkaç adım ötesini bile düşündüğüm oluyor bazen.

Genel durum şöyle işliyor bence insanlarda. Bir kural ben uymak istemiyorsam aslında kural değildir. Yani benim için sadece benim o an rahatsız olduğum durumlar kuraldır. Ben yapabilirim, benim yaptığım o anlarda o kural artık kural değildir. Evet kimse açık açık bunu söylemiyor ama herkes böyle davranıyor. Halbuki eğer bir kural varsa 5 yaş da 55 yaş da o kurala tabidir. Eğer 5 yaş var olan kurala uymak için küçükse ya ortama getirilmez ya da yanındaki büyük onun bu sorumluluğunu alır. Almıyorsa ya da alamıyorsa o ortama getirilmemelidir, gelinmemelidir. 

Ee bu kadar rahatsız oldum da uyardım mı? Elbette hayır, çünkü bu tarz uyarılar sonrasında olası gerginlik halleri benim için her zaman başlı başına kaçılması gereken durumlardır. Olduğunda göğüslerim ama olmaması tercihimdir. Ben de o nedenle sessiz sakin kalabileceğim bir köşe bulup gürültüyü duymamak için elimden geleni yaptım ve bu şekilde mutlu bitirdim keyfimi. Darısı daha sakin olacağını umut ettiğim sıradaki keyiflere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder