Sayfalar

17 Haziran 2017 Cumartesi

PLEAMAGŞŞ :)

Çocuklara oyuncak seçimiyle ilgili yazmıştım (tık tık) daha önce ama şimdi düşünüyorum da amma da  yazmışım, diyememişim ki herkesin çocuğu kendine istediği ile oynasın. Ama ne yapayım yapımda yok J O köprünün altından çok sular aktı, ben süreçte yepyeni oyuncaklar keşfettim. Oyuncak seçimimdeki ölçütlerim hala aynı ama bana bir zamandır bir rahatlama geldi, kim hangi oyuncağı neden almış falan takılmıyorum. Ama elbette boş durmuyorum ve kendime takılacak başka şeyler buluyorum. Bu sefer kafayı çocuklara neden bu kadar etkinlik yapılıyor kısmına taktım. Yanlış anlaşılmasın bu hiç bir şey yapmayalım demek değil ki bence o bile olur ama oyun çağındaki bir çocuğa hatta bebeğe bile renk, sayı ya da benzer bir şey öğretme çabasını hem anne olarak hem de eğitimci olarak anlamıyorum. Yüce insan Özlem ablam da bana katıldığı için bu düşüncemin daha güçlü arkasında durabiliyorum J Çocuk zamanı geldiğinde ama annesinin zamanı değil kendi zamanı geldiğinde renkleri de öğrenir, sayıları da. Kimi 2 yaşında öğrenir kim 4 ama öğrenir. Uyaran sunmamak değil demek istediğim, uyarana boğmamak. Kırmızı bir kart gösterip “kırmızı” demek ya da “2” rakamını gösterip iki demek hatta hatta günlük yaşam ya da o an ki oyun vs dışında sadece öğrensin kaygısıyla söylediğiniz, yaptığınız her şey. Bir başkasının çocuğu renklerin İngilizce'sini bilirken sizinki de bilmeyiversin inanın bir şey olmaz. Neyse konuyu sulandırmadan şunu söylemek istiyorum. Esas olan oyuncak değil oyun, etkinlik değil çocukla geçirdiğiniz vakit, yaptığınız paylaşımdır.

Oyun/oyuncak mevzusuna kafa yorarken karşıma bir oyuncak çıktı ve bu oyuncak ile bence biz yeni bir oyuncak almaya veda ettik. Çünkü bu oyuncak siz ne olmasını isterseniz o. Hatta illa etkinlik yapacağım derseniz, eşleştirme de yaparsınız, renkleri de öğretirsiniz, sayıları da öğretirsiniz. Oyuncağın ismi Arya'nın demesiyle PLEAMAGŞŞ orijinali ise PLAYMAGS, mıknatıs ile birbirine birleşebilen parçalardan oluşuyor. Ucu çok açık bir oyuncak, geometrik desen de yapabilirsin, süsleme de, araba da yapabilirsin, hediye kutusu da, köpek kulübesi de. Biz bu oyuncağı aldıktan sonra Arya kendi kendine daha fazla oynamaya başladı mesela. İnanılmaz güzel şekiller yapıyor kareleri birleştiriyor küp yapıyor (hediye kutusu diyor), dik üçgenlerle kareler yapıyor, üçgenleri kullanarak altıgen yapıyor, piramitler ve prizmalar (içine adamlar koyuyor, hatta eğer koymak istediği bir nesne sığmazsa boyutunu büyütüyor) havada uçuşuyor. Bunların hiç birini ne olduğunu bilerek yapmıyor bilmesi de gerekmiyor ama bence inanılmaz bir içselleştirme süreci yaşıyor. Hepsinden önemlisi sabah kalktığında da gece yatmadan bu oyuncakla inanılmaz eğleniyor. "Anne baak senin en sevdiğin renkten yaptım (ki o kırmızı)" diye bağırması da beni benden alıyor :) Tahmin ettiğiniz üzere bu kadar anlattığım bir oyuncak çocukların yaratıcılıklarını da inanılmaz destekliyor. Ancak anne babanın "şunu şöyle yap", "bunu da koyalım" gibi müdahalesi olmazsa :)

Bize bu oyuncağı kardeşim teee Almanyalardan getirdi ama sizin artık o kadar uğraşmanıza gerek yok :) Çünkü benim can arkadaşım bu oyuncağın tek yasal satıcı olarak NİNYO'yu açtı ve satışa başladı. Elbette reklam yüzlerinden biri de Arya'ydı :) Sitede de oyuncakla ilgili çokça bilgi bulabilirsiniz, evet birazcık pahalı bir oyuncak ama verdiğiniz her kuruşa değiyor. Sonrasında bir sene boyunca başka oyuncak almasanız da olur :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder