Sayfalar

4 Nisan 2017 Salı

Dikkat gölgeniz var!!!

Öpmeyin
Yanak almayın
Seni alayım demeyin
Hele ki bu benim annem olsun hiç demeyin.
Kızarım demeyin ama sınırlarınız olduğunu bilsin, elbette size ait bir şey için izin vermeyebilirsiniz ama çok üzgünüm çünkü kızamazsınız.
Kandırmaya çalışmayın çünkü o zaman kandırılmadıkları gibi bir de kandırmayı öğreniyorlar, belki inanmayacaksınız ama öğreniyorlar, evet daha çok küçükler ama öğreniyorlar.

Bütün bu yaptıklarımız çocuklarımızda kimi büyük kimi minik izler bırakıyor. Bazı uzmanların çok daha ciddi söylemleri var bu yapılanlarla ilgili. Hepsine katılıyorum ve doğru olduğunu düşünüyorum.

Neden toplum olarak küçük çocukları birey yerine koyamıyoruz, onlardan onay alma gereği duymuyoruz gerçekten algılayamıyorum. Misal sokaktaki 17 yaşındaki bir çocuğu gidip öpebilir misiniz, deneyin bakalım hele ki ailesi yanındayken neler oluyor. Neden bebekler ya da küçük çocuklar söz konusuyken sınır olmadığını düşünüyorsunuz peki? Evet onlardan da izin almalısınız üstelik izin vermeme ihtimalini de göz önünde bulundurmalısınız. Belki garip gelecek ama onlar izin vermezse Ö-PE-MEZ-Sİ-NİZ. Sonra bir gün kızarım sana dediğiniz çocuğun annesi "kızamazsınız" diye yapıştırıverir lafı suratınıza bozulursunuz ya da tam öperken "öpmeyin" "izin aldınız mı" deyiverir öyle kalakalırsınız.

Bu yazdıklarımın bir kısmı zaman zaman başıma geliyor, öpme mevzusu da daha geçen hafta sonu yaşadığım bir olay. Özünde bunların hepsinin saygı göstermekle ilgili olduğunu düşünüyorum. Baktığınızda hepimizin temel isteklerinden değil mi çocuğum başkalarına saygılı olsun. Ama işte çocuk bunu görmezse nasıl öğrenecek ki saygı göstermeyi. Yanında annesi gidip başka çocuğu lank diye öperse biri onu öptüğünde istemediğini nasıl anlatacak ki. Normali o çünkü çocuğun. Saygı görmek böyle meslekle ya da yaşla ya da cinsiyetle ilgili bir durum değil ki. Tabi bazen karşıma çıkıyor evde de bir şeyi yapıyorum karşıma dikilip "izin vermedim anne" diyor o zaman afallıyorum bu kadar yapmasamıydım diyorum :) Şaka bir yana izin almak izin istemek bunlar önemli mevzular, ve eğer bugün ona ait bir şeyi izin almadan alabiliyorsanız ya da yapabiliyorsanız ileride de ondan farklı bir şey beklemeniz biraz haksızlık. Minnacık çocuk ne öğrenecek, büyüyünce öğrenir demeyin çünkü hepimizden hızlı öğrenmeleri. Özellikle dil gelişiminin üst seviyede olduğu dönemlerde nasıl ki çocuklar söylediklerinizi taklit ediyorlar, aynı şekilde davranışlarınızı da kopyalıyorlar hem de en ince ayrıntısına kadar.


O yüzden bazen insan ilişkilerinde böyle olmadığını düşünsem de söz konusu aile-çocuk ilişkisi olduğunda ne zaman ki saygı göstermeyi öğrenirsiniz o zaman saygı görmeye başlarsınız ya da belki ne zaman saygı görmeye başlarsınız o zaman saygı göstermeyi öğrenirsiniz. O nedenle lütfen dikkat, çünkü arkanızdan gölgeniz gibi sizi takip eden biri var :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder