Sayfalar

6 Mayıs 2016 Cuma

Kızıma...



Güzeller güzeli kızım,  ben kendimdeki bu eksikliği daha nasıl halledeceğimi çözemedim. Ama şimdiden bundan birkaç yıl sonra bana gelecek olası sorularını düşünmeye başladım. Belki bu eksikliği hiç hissetmeyeceksin, mesela ben hiç hissetmemiştim anneannemin olmadığını. İnsan varlığını bilmediğinde yokluğunu da çok önemsemiyor sanırım.  Ben yıllarca annemin neden hala bu kadar üzüldüğü anlamamıştım. Düşünsene kocaman kadın olmuş evlenmiş koskoca çocukları var ama annesiyle ilgili bir şey aklına geldiğinde hala çok üzülüyor. O zamanlar anlamlandıramıyordum. Şimdi ise hayret ediyorum o kadar yıl böyle bir acıyla nasıl yaşadığına, nasıl dayandığına…





Neyse belki hiç sormayacaksın ama ben sanırım azıcık korkuyorum o günlerin gelmesinden. Hem hiç önemsememenden hem de çok önemsemenden. Kreş zamanı olabileceğini düşünüyorum ve çok da uzak bir zaman olmadığı için biraz endişeleniyorum… Şimdiden düşünmeye başladım nasıl anlatırım, hadi anlattım eğer sen bir eksiklik hissedersen bunu nasıl gideririm diye. Ben gerçekten onları tanımanı çok isterdim, öyle benim anlatmamla olacak gibi değil. Hani bazen seni saçma sapan yani senin anlamlandıramadığın cümlelerle seviyoruz ya belki de ileride bu nerden çıktı diyebileceğin, heh işte onlar hep anneannen ve dedenin ağzında çıkması yüksek olasılıkta olan cümleler J Bu noktada bir delilik hakim sanırım. Zaten ailecek (büyük ailemizden bahsediyorum) bir araya geldiğimizde sıkça duyacağın ve bence ileride hiç yaşamadan sanki yaşamış gibi iyi anlatabileceğin güzel anıların olacak, göreceksin. O kadar güzel ve eğlenerek anlatacaksın ki herkes yaşadığını sanacak. Bu bizde bir gelenek sonuçta J (bunu da anlatırız sana ileride).

Canım kızım bizim kusursuz diyemesek de çok güzel bir ailemiz var, bu anneannen ve deden varken de böyleydi , şu anda da böyle. Bu aile sadece seni  değil birbirini de çok sevenlerle dolu. Hatta bunun ileride senin akrabalık ilişkilerinin tam oturtamamana sebep olmasından korkuyorum :) Mesela sen hala diyorsun, dayı diyorsun ama Çağan abin neden bana teyze, dayılarına da dayı diyor? :) bunlar hep sevgiden işte. Çok sevmekten, ayırmamaktan. Fotoğraftakiler sevmekten hiç vazgeçmediklerimiz sadece yanımızda değiller, Ama bazen böyle olması gerekiyormuş, insan yanında değilken de sevmeyi öğreniyor , özlemeye de alışıyor. Umarım sen de tanımadan sevmeyi öğrenirsin :) 

Şu anda en büyük isteğim babaannen, deden, dayıların, halan ve amcalarınla, kuzenlerinle ve elbette diğer sevdiklerimizle  anı biriktirebilecek kadar uzun vakit geçirebilmen. Benim biriktirdiğim kadar çok ve mutlu anılar biriktirmen ve en önemlisi olası olumsuzlukları kolaylıkla unutabilmen, affedebilmen J


Güzeller güzeli (ki bu anneanne lafıdır J) iyi ki hayatıma geldin, iyi ki bizim oldun. 

3 yorum:

  1. Ben de çok isterdim o anıları yaşayarak biriktirmeni ..bayram kahvaltılarını, yo yo masa toplamak yok diyerek sohbetin sohbeti açmasını, balkon- bahçe sefalarını ve bir sürü şeyi..o güzel atlarına binip giden o güzel insanlara dair pek çok şeyi. .yüreğimi zin üstünde kalacak büyük bir yumrukla, onların bize bıraktıkları ile kah ağlayıp kah gülecegiz...eksik kapatmak mümkün değil asla,ama var oldukça paylaşacağız kederi ve sevinci..güzeller güzelleri sizi kocaman seviyorum. ..Halan-teyzen veya ne dersen (kavram kargaşasi olmasın da:))

    YanıtlaSil
  2. Ağlattın kız beni...ne ne ettiysem kendi profilimde yapamadım yorum ��

    YanıtlaSil
  3. Ağlattın kız beni...ne ne ettiysem kendi profilimde yapamadım yorum ��

    YanıtlaSil