Sayfalar

22 Mart 2016 Salı

bebek geliyor :)


Bebek geliyor J benim gibi zorlu yollardan geçmiş olabilirsin ya da hiç beklemediğin, hayal etmediğin bir anda ona sahip olmuş olabilirsin. Ya da hayat senin için çok planlı olabilir bebek konusunda da. Planlamış ve yapmışsınızdır J Artık sizin ama bir süreliğine en çok senin J içinde gıdım gıdım büyüyecek, gram gram kilo alacak, santim santim uzayacak. Kız olsa diyeceksin, inşallah erkek olur diyeceksin. Geleceği için hayaller kuracaksın ama eninde sonunda hepsini bırakıp, en çok sağlıklı olsun diyeceksin. Bebek büyürken toplumun senden azıcık nazlı, azıcık kaprisli olması beklemesini bazen anlayamayacak bazen de bundan güç alıp azıcık şımaracaksın. Ama umarım, çok üzücü şeyler yaşamama rağmen hamilelik özelinde değerlendirirsem, sen de benim gibi çok mutlu bir hamilelik yaşarsın. Tüm ailede bir heyecan herkesin gözleri mutluluktan dolu dolu, herkes bir şeyler yapma peşinde mutlulukla karşılasın umarım bebeğinizi. Ama en çok sen onu güzel karşıla, hayatın tüm olumsuzluklarına rağmen o minik bedeni sarıp sarmalayacağın günü heyecanla bekle.

Burası madem aynı zamanda benim hatıralarımdı, o zaman ben ne yaşadım bu süreçte bakalım. Bu noktada üzücü şeyleri geçip bol bol gezdiğimi söyleyebilirim. En sevdiğim içeceği içmek için habire fırsat yarattığımı, başlarda diyetisyenle devam etsem de yarısına bile gelmeden kontrolü sadece kendi elime alıp dilediğimi yediğimi söyleyebilirim. Her gün kızımın doğacağı günü hayal ettiğimi, ufak ufak hazırlıklara başlamak için sabırsızlandığımı ama bir yandan da korktuğumu ve ertelediğimi de.
Yaklaşık 6. ay geldiğinde öncelikle neler almam gerektiğini belirlemek için uzun bir çalışma yaptım ve sonrasında kendimce “ne eksik ne fazla” diye tabir ettiğim bir ihtiyaç listesi oluşturdum. Çok siteden ve çok arkadaş tecrübesinden yararlandım bu listeyi yaparken. İyi yapmışım dedim sonrasında ve yararlandılar mı bilmiyorum ama çok fazla kişiyle paylaştım. 2 anadan doğma öz, 2 kocadan olma öz kardeşim olduğu için hemencik el attılar ve büyükbaşlardan bazılarını üzerlerine aldılar. Can arkadaşlardan bazıları hop şunlar bizde dedi J Ufak ufak almaya başladık ki “park yatak almalı mı” da takıldık. Kendimce 2-3 aylıkken (kimseler kabul etmez ama hala geçirilebileceğini düşüyorum) kızımı odasına geçirebilirim diye düşünmüştüm o yüzden de o kadarcık aramızda yatabilirdi. Ancak üniversiteden olma kardeşlerden biri el atıp oğlunun park yatağını gönderdi yanında ana kucağı bonusuyla J çok da iyi oldu, yatağın boyutları 6 aydan çok bebenin içinde yatması için uygun değildi o da iyi bir süreydi odaya geçmek için. Ev tipi ana kucağı da yaklaşık olarak 4-5 ay aktif kullanıldı J Listemde olup mutlaka alınmalı dediklerimden bazılarını ortaokuldan olma kardeşim (kızından dolayı) gönderdi. Kalanlarını da biz aldık. Sanmayın ki bir şey kalmadı. Siz bir alışverişe başlayın tekrar konuşalım onuJ

Her zaman yaşanan anın tadını çıkarma taraftarıyız. Her iş için olduğu gibi bu işin de stresi var ama bunda da eğlenmeyeceksek ne zaman yapacağız ki. Bebe olacak yok uyku yok gaz derken yine şikayet edecek bir şeyler olacak. Aslında hayatta hep olacak. O yüzden aldığımız her şeyi çok zevk alarak severek araştırdık, seçtik ve aldık; yaşadığımız her anı da öyle yaşamak için çok çaba sarf ettik. Siz de öyle yapın çünkü hayat hiç kimseye sadece güzel yüzünü göstermiyor, hep en büyük dert bizim ki diyoruz da o da öyle olmuyor demem o ki nereden nasıl bakarsak öyle görüyoruz hayatı. Ne yaşamış olabilirsin ki derseniz ben hiç başlamayayım derim sadece.

Dediğim gibi pek çok yerden derlediğim listeyi paylaşıyorum belki daha çok kişiye yardımı dokunur. Bakınız 👇👇



Bunların dışında emzirme minderi, yan yatış minderi ve bebek arabası tabiki bir de bebek oda takımı var.  Emzirme minderi senin rahatlığın için yan yatış yastığı da bebenin boğulma tehlikesi için önemli. Bebek arabasında biz Graco Evo aldık. Canlardan biri travel sistem alma gerek yok git Maclaren puset al demişti, ben sana ana kucağını yollarım demişti ama dinlemedim. Ama şimdi ben sana aynısını diyeceğim. Travel sistemler güzeldir ama çok hantal ve büyüktür. Eninde sonunda geleceğin nokta bir de baston puset alalım olacak ve gidip yine güzel bir şey almak isteyeceksin. Zaten uyduruk alınca da avm gibi dümdüz zemini olan yerler dışında kullanamıyorsun. Ancak gel gör ki sen de dinlemeyeceksin. Gidip o hantal travel sistem bebek arabalarından alacaksın. Olsun ben yine de diyeyim bir görev olarak. Ama yok ben bu tecrübeden yararlanırım dersen, Maclaren ya da Easy Walker Mini’nin (bence bu) puseti tam yatıyor yani 0+ diye geçiyor onu alabilirsin. Biri de arabada kullanmak için ana kucağını nasılsa seninle paylaşır J  Sonrasında geriye odası kaldı bebenin. Gereksiz bulanlardansan başta zaten kullanılmayacak diye yapmayalım diyorsan diyecek bir şey yok ama biz bir odası olsun istedik. Böylece onun bir birey olduğunu baştan kabul etmiş olacaktıkJ Eskişehir şartlarında istediğimiz gibi mobilya bulamadığımız ve şehir dışından almak da çok mantıklı gelmediği için istediğimiz beğendiğimiz mobilyayı yaptırmaya karar verdik. Ama sen sen ol yaptırma J mutlaka kendi kafalarına göre değiştiriyorlar ve kurumsallık olmadığı için ve o kadar stresin varken sen de paşa paşa kabul ediyorsun. En azından biz öyle yapmak durumunda kaldık L Genel olarak istediğimize uygundu o yüzden başlarda ben her ne kadar kafama taksam da sonrasında ufak bir detay haline geldi benim için. Hele ki sonrasında hiçbir önemli kalmadı J 

Bunlardan başka bir şey yoktu diye hatırlıyorum ama belki de atlamışımdır arada. Nasılsa bunları okusanız bile siz de bir ton araştırma yapacaksınız. O eksikler hemencik gözünüze çarpar ve eklersiniz.

Her şey hazır olduğuna göre şimdi “sağlıkla gelsin bebek” diyelim J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder