Sayfalar

27 Nisan 2016 Çarşamba

Bebekle ilk tatil :)


Bir arkadaşımın hamileyken gezdiği bir fotoğrafının altına “Gez gez bunlar son gezmelerin diyecekler, ama bilmeyecekler ki bebekten sonra da gezeceksin ;)” yazmıştım. Aslında onu yazarken kızım daha  3 aylıktı ama ben tatil planlarını çoktan yapmıştım. Uzun (yaklaşık 1 aylık) bir tatil planlamıştık. Bir kısmında otele gidecektik bir kısmında da çeşitli şehirlerde tanıdığımız insanların yanına gitmeye karar verdik. Şimdiye kadar hiç otel tatili tercih etmemiştik o nedenle nasıl bir otel seçeceğimiz konusunda endişeliydim. Şu anda hiç anlam veremediğim bir durum ama o zaman bunun çok önemli olduğunu düşünüyordum. Neyse işin özü biraz araştırmadan sonra orta segmentte bir otel belirledik ve ona gittik. Şu anda endişemin yersiz olduğunu düşünmemin nedeni şu. Birincisi kızım daha hemen hemen  6,5 aylık olduğu için zaten ek gıdaya yeni başlamıştık ve izlediğimiz ek gıda yöntemi(BLW) nedeniyle zaten sadece bazı gıdaları tadacak kadar yemesi yeterliydi. Kalanında hali hazırda beni emdiği için bunun için bir otelin lüksüne zaten gerek yoktu J. Ama eğer siz kendiniz besliyorsanız bebeğinizi o zaman da “dur ben birazcık rahat edeyim kaşık mamaları var onlardan vereyim 5 gün ne olacak” derseniz otel size bunları sağlamakta ama “yok ben kendim besleyeceğim ama kaşık maması da vermek istemiyorum” derseniz de otelin sağladıkları arasında bebek için özel yemekler de varmış (-mış diyorum çünkü ben tecrübe etmedim). Bunun dışında otelin genel temizliğinin iyi olması açısından çok alt segmentte bir yerde kalmak biraz riskli olabilirdi sadece.  

Bebek dışında çok yoğun ve hem fiziksel hem de  duygusal anlamda çok zor bir zamandan geçtiğimiz için o yaz etkinlik peşinde koşmak yerine sadece dinlenebileceğimiz bir tatil istedik o anlamda da otel tatili bizim için gerekliydi. Eğer siz kendinizi daha enerjik hissederseniz bence etkinlikler bebeğe zarar vermeyecek şekilde seçilirse illa otel tatili de yapmak şart değil bebek var diye. Bebeği kendinize bağlayıp tracking yapabilirsiniz, tekne gezilerine çıkabilirsiniz. Hatta bana kalırsa dönüşümle dalış vs bile yapabilirsiniz J Yazdığım gibi bizim tercihimiz daha sakin bir tatil yapmaktan yanaydı o sene. Bizim bıdık suyu sever diye düşünmüştük ondan sebepte sanki yıllardır denize havuza gidiyormuşçasına simit (swimtrainer aldık, bebeği kavrayışı ve bebeğin duruş sekli açısından yüzmeye daha uygun geldi bize), uv korumalı mayo, güneş kremi ve littleswimmer bez aldık ve denizin ve havuzun tadını çıkardık J Gündüzleri o zamanlarda Arya 3 kere uyuyordu. Uyumadığı zamanlarda birlikte havuz da ya da çok sıcaksa odada geçirdik ancak o uyuduğunda kesinlikle kendimize gölge bir köşe bulup bir şeyler içip sohbet ettik. Ben biraz rahat etmek için biraz da seçtiğim ek gıda yönteminden dolayı tatilde kızıma gece yatmadan önce devam sütü vermeyi tercih ettim böylece hem biz turlarken o biberonla sütü içiyor hem de ben tok uyuduğundan emin oluyordum. Zaten sonrasında uyuduğu için de bizim de bir yerlerde oturup keyfimize bakma şansımız oluyordu. Bu şekilde hem baş başa hem de ailecek keyifli vakit geçirme şansımız oldu.
Her güzel şey gibi otel tatili de bitti tatilimizin ikinci evresi olan ailemizin ve tanıdıklarımızın yanına gitme kısmına geldik. Bu kısımda özel olarak anlatılması gereken bir şey yok gerçi ama şunu sıkça tecrübe ettik anne baba ne kadar rahatsa tatil o kadar rahat geçiyor (şu an sinirlenen istisnalar mutlaka vardır J

Aşağıda tatilde rahat davranmanız dışında yanınızda olsa iyi olur dediğim şeyler var, en azından biz bunları yanımızda götürdük.


Doktora danışıp gerekli ilaçlar (ateş düşürücü, böcek-sinek sokarsa diye, yanık kremi vb. Bizim doktorumuz özellikle ishal için maflor almamızı önermişti.)
Biberon, su ve suluk (eğer devam sütü almıyorsa sadece suluk, su olarak bebek suyunu 1 yaşına kadar kullan demişti bir doktor arkadaşım florür içermediği için. O yüzden yanımıza aldık)
Güneş Kremi (Uzun araştırmalardan sonra bir arkadaşında önerisiyle Trukid markasında karar kıldım memnun da kaldım)
Sinek Kovucu  (bir sitede okumuştum gerekli olduğunu  ve iyi ki almışım dediğim bir ürün buldum. Bella B Buzzy Bee, yazılana göre içinde okaliptüs ve limon var ağırlıklı olarak ve kimyasal bir şey içermiyor)
Simit (yüzmeyi destekleyen tutma sistemi nedeniyle swimtrainer tercih ettim)
Havlu (ben büyük havlu yerine iki tane ince tülbent götürdüm çok kullanışlı oldu, havuz ya da deniz kenarında havluyu şezlonga serip üzerine tülbenti sildim hem evden getirdiğim bir şeyi kullanmış oldum bebek için hem de havlunun sert dokusunun olası tahriş etme riskini ortadan kaldırdım )
UV korumalı mayo-bez, şapka  (bir arkadaşımızın kızının küçülenini kullandık, bez de huggies little swimmer aldık, başka marka var mı onu bile bilmiyorum)
Ateş ölçer (ihtiyacımız olmadı umarım sizin de olmaz)
Şampuan (evde kullandığımızı ufak bir şişeye doldurup götürdük J)
Body (evde ne kadar varsı hiç tereddüt etmeden alın, terliyor, kirleniyor, ıslanıyor günde birkaç tane bile değiştirilebiliyor, herhalde verdiğim paraya hiç acımadan tepe tepe kullanılan tek kıyafet onlar. Genel olarak hep tek body ile gezdi bir tek akşam yemeğinde altına da ince bir şey giydirdik yanlış hatırlamıyorsam)
Uzun kollu bir iki şey (aslında 1 tane yeter ama biz iki tane aldık iyi ki de almışız çünkü kirlendi J)
Pişik kremi, bez, oyuncak, Tırnak makası (oyuncağı bir tek arabada yolculukta kullandık, tırnak makasını hiç kullanmadık)
İnce bir battaniye (akşam biz gezerken pusette uyuduğu için ve benim de uyuyanın üzerine kar yağar inancım olduğu için her akşam kullanıldı)
Ek gıda için malzeme ( mama önlüğü, mama kaşığı ne ihtiyacınız varsa. Biz tek kullanımlık önlük aldık ancak otelde varmış zaten bittiğinde oradan devam ettik. Onun dışında kızım zaten eliyle yediği için mama kaşığı vs. hiç gerekmedi. Mama sandalyesi de tahmin edersiniz ki vardı J)

2 yorum:

  1. Doğayla baş başa, sakin ve huzurlu bir tatil geçirmek istiyorsanız ve seçenekler arasında kayboluyorsanız, Avşa Adası sizin için uygun bir seçenek. Birbirinden güzel koylarıyla, eşsiz gün batımlarıyla, şarabıyla, zeytinyağıyla adından söz ettiren Avşa adası kısa veya uzun dönem tatil yapmak için birebir. Elbette ki gidilen tatil beldesinde kalacağımız yerleri de bilmemiz de haklarında fikir sahibi olmamız da fayda var. Avşa otelleri, pansiyonları müşterilerine kendi evlerindeymiş izlenimini yaratmayı başarıyor. Kalmak için seçebileceğiniz alternatifler oldukça fazla. Tatilinize çıkmadan önce kalmak istediğiniz otelde önceden rezervasyon yaptırmanızda fayda var. Eğer kafa dinlemek amacıyla gidiyorsanız merkezden uzak bir otel ya da pansiyon tercih edebilirsiniz. Tercih tamamen sizin.
    Avşa otel fiyatları sezona göre değişmekle beraber, yine de bütçenize uygundur. Düşük bütçeli bir tatili tercih ediyorsanız adaya haziran ya da eylül aylarında gidebilirsiniz. Özellikle şehre yakın olmasından dolayı tercih sebeplerinin başında gelen bu tatil beldesi size unutulmaz ve güzel anlar yaşatacak. Avşa adası ekonomik bir tatil yapmak için ideal bir tatil beldesidir. Adada bulunan otel ve pansiyon sahipleri ve çalışanları son derece güler yüzlüdür ve size tam bir aile ortamı sunmaktadırlar. Servis ve hizmet anlayışının yüksek seviyede olması sayesinde konakladığınız otellerden mutlu ayrılacaksınız. Hem bütçenize uygun olmasıyla hem de sizleri evinizde hissettirecek hizmetleriyle avşa otellerinden memnun kalacaksınız.
    Huzur dolu atmosferiyle eski balıkçı kasabası havasıyla, insanların güler yüz ve sıcaklığıyla kendinizi bambaşka bir diyardaymışsınız gibi hissettiren bu tatil beldesini görmek, organik ürünlerin satıldığı köy meydanına gidip alışveriş yapmak isterseniz Avşa adası bunun için biçilmiş bir kaftan. Avşa otelleri denize yakın olduğundan dolayı otel ya da pansiyonun yakınlarından denize girebilirsiniz. Gündüzleri isterseniz merkezde daha sakin bir ortam isterseniz koylarda vakit geçirebilirsiniz. Konaklama yapılan tesislerde temizlik, yemek, halkla ilişkiler son derece iyi olduğundan konaklama açısından tatilinizden memnun kalarak ayrılacaksınız. Bütün otellerin kendilerine ait plajları mevcuttur. Otellerde yarım pansiyon konaklama imkânı sunulurken, dilerseniz apart oda tarzında odalarda konaklayabilirsiniz. Eğer uzun süreli bir tatil düşünüyorsanız apart oda tarzı odalarda konaklamak sizin için daha kullanıma elverişli olacaktır. Gece gündüz eğlenebileceğiniz, çeşitli etkinliklere katılabileceğiniz, doğanın keyfini doya doya yaşayıp tatilinizin keyfini çıkarabileceğiniz bir yer olan bu tatil beldesini tercih ettiğiniz için kesinlikle pişman olmayacaksınız. Bütçenize uygun konaklama imkânlarıyla Avşa adası sizleri bekliyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık. Avşa Adası gerçekten de çok güzel bir tatil beldesi. En son 2010 yılında Avşa'ya ailem ile gittim. Bu yaz tekrar gitmek istiyorum ancak otel fiyatları çok arttı diyorlar. Avşa Otelleri hakkında da bilgi verebilir misiniz ?

    YanıtlaSil